Prezydent Miasta Poznania
Jacek Jaśkowiak – Prezydent Miasta Poznania
Urodził się 10.03.1964 r. w Poznaniu. Jest społecznikiem, działaczem sportowym, byłym przedsiębiorcą. Ukończył Wydział Prawa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, studia podyplomowe z zakresu rachunkowości i finansów oraz podatków. Jest stypendystą GFPS na Uniwersytecie w Bielefeld w Niemczech.
Praca zawodowa
Doświadczenie zawodowe zdobywał w latach 90-tych minionego wieku w firmach handlowych. Pracował, m.in. dla dr Jana Kulczyka, w Kulczyk Tradex. Od 1997 do 2014 roku prowadził własną działalność gospodarczą polegającą na obsłudze księgowej i doradczej zagranicznych przedsiębiorców. Wraz z inwestorami biznesowymi uczestniczył w tworzeniu tysięcy miejsc pracy w Polsce.
Działalność sportowa i społeczna
Jest aktywnym sportowcem. Przebiegł ponad 50 maratonów na nartach biegowych, kilka razy ukończył prestiżowy Bieg Wazów. Jako 38. człowiek na świecie przebiegł wszystkie maratony serii Worldloppet. Doprowadził do przyznania Szklarskiej Porębie zawodów Pucharu Świata w biegach narciarskich, które zorganizował w roku 2012 i 2014. Jest członkiem Komisji Światowej Federacji Narciarskiej (FIS) ds. Pucharu Świata w biegach narciarskich.
Od kilkunastu lat wspiera niewidomych rowerzystów z klubu „Razem” w Poznaniu. Sam uwielbia spędzać czas na rowerze, na którym dojeżdża również do pracy. Przyjaźnił się z Jackiem Kaczmarskim, legendarnym poetą, pieśniarzem, któremu pomagał w reorganizacji finansów i organizacji koncertów. Gdy choroba nie pozwalała już koncertować Kaczmarskiemu, zatrudnił go w swojej byłej firmie.
Działalność publiczna
Od 2008 roku zabiera głos w sprawach publicznych, między innymi na łamach Gazety Wyborczej i Głosu Wielkopolskiego. Jego aktywność publiczna sprawiła, iż w roku 2010, został kandydatem ruchu miejskiego My-Poznaniacy na urząd prezydenta Poznania. Od 2013 roku jest członkiem Platformy Obywatelskiej RP, był jej kandydatem na urząd prezydenta Poznania w roku 2014. W II turze wyborów uzyskał 86164 głosów poparcia (59,09%) i zastąpił na stanowisku prezydenta Miasta Poznania urzędującego przez 16 lat Ryszarda Grobelnego.
Generał broni, Dowódca Wojsk Lądowych RP w latach 2006-2009
Waldemar Skrzypczak (ur. 19 stycznia 1956 r. w Szczecinie)
Generał broni, oficer dyplomowany wojsk pancernych i zmechanizowanych. W 1976 roku rozpoczął służbę w Wojsku Polskim. W latach 2006-09 pełnił stanowisko dowódcy Wojsk Lądowych.
W latach 1976-1980 ukończył Wyższą Szkołę Oficerską Wojsk Pancernych w Poznaniu. Absolwent Akademii Sztabu Generalnego Wojska Polskiego oraz Podyplomowych Studiów Operacyjno-Strategicznych w Akademii Obrony Narodowej w Warszawie.Ukonczyl w 2006 Survey of Topics in Strategic-Level Defense Resources Management w Defense Resources Management Institute w Naval Postgraduate School,Monterey,California(USA).
Pierwsze stanowisko służbowe – dowódcy plutonu czołgów – objął w 16 Dnowsko-Łużyckim Pułku Czołgów Srednich w Słupsku. W 1982 roku został dowódcą kompanii czołgów w tej jednostce wojskowej, a dwa lata później skierowano go do Akademii Sztabu Generalnego. Po jej ukończeniu w 1987 roku pozostał w Warszawie, gdzie był aspirantem w Zarządzie Operacyjnym Głównego Zarządu Szkolenia Bojowego Wojska Polskiego. Następnie służył w 20 Dywizji Pancernej na stanowiskach szefa Sztabu 68 Pułku Czołgów w Budowie i szefa Sztabu 33 Pułku Zmechanizowanego w Złocieńcu. W 1991 roku objął dowództwo 32 Pułku Zmechanizowanego w Kołobrzegu. Od 1993 do 1996 roku zajmował posadę szefa Sztabu 1 Warszawskiej Dywizji Zmechanizowanej w Legionowie, po czym otrzymał przydział do Dowództwa Wojsk Lądowych w Warszawie, w którym był zastępcą szefa Szkolenia Bojowego. W 1997 roku ukończył Podyplomowe Studia Operacyjno-Strategiczne w Akademii Obrony Narodowej.
W latach 1998-2001 dowodził 16 Pomorską Dywizją Zmechanizowaną w Elblągu. Następnie pełnił kolejno funkcje: szefa Szefostwa Wojsk Pancernych i Zmechanizowanych – zastępcy szefa Szkolenia Wojsk Lądowych, szefa Zarządu Doktryn i Szkolenia Sił Zbrojnych Generalnego Zarządu Operacyjnego P3 w Sztabie Generalnym, Wojska Polskiego w Warszawie oraz szefa Zarządu Operacji Lądowych G3 – zastępcy szefa Sztabu Wojsk Lądowych. W 2003 roku wyznaczono go dowódcą 11 Lubuskiej Dywizji Kawalerii Pancernej w Żaganiu. Od lutego do lipca 2005 roku dowodził Wielonarodową Dywizją Centrum-Południe w ramach IV zmiany Polskiego Kontyngentu Wojskowego Irak. 3 października 2006 roku został dowódcą Wojsk Lądowych.
17 sierpnia 2009 roku, po udzieleniu prasie i telewizji krytycznego wobec funkcjonowania polskiej administracji wojskowej wywiadu, który wzbudził kontrowersje w kręgach rządowych, generał Skrzypczak oddał się do dyspozycji prezydenta. 20 sierpnia podał się do dymisji. 15 września 2009 roku został odwołany ze stanowiska dowódcy Wojsk Lądowych.
Prezydent Miasta Płocka
Andrzej Nowakowski
Od prawie dwudziestu lat związany z samorządem. Od 2010 r., trzecią kadencję, jest prezydentem Płocka. Przewodniczący Związku Gmin Regionu Płockiego. Wcześniej w latach 2002-2007 radny miasta i członek Komisji Skarbu i Budżetu, następnie w latach 2007-2010 – poseł na Sejm RP, zasiadał w dwóch Komisjach: Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki oraz do spraw Unii Europejskiej. Zajmował się sprawami związanymi ze szkolnictwem, ochroną zdrowia, kulturą i sportem. To doświadczenie wykorzystuje w pracy na rzecz Płocka, szczególnie w pozyskiwaniu funduszy europejskich do rozwoju miejskiej infrastruktury.
Z wykształcenia polonista. Ukończył Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu i pracował jako nauczyciel i wychowawca młodzieży w LO im. Władysława Jagiełły w Płocku. Absolwent studiów menadżerskich Executive MBA BCC, prowadzonych przez Business Centre Club we współpracy z Gdańską Fundacją Kształcenia Menedżerów, Uniwersytetem Gdańskim oraz RSM Erasmus University.
Prezes Zarządu – Polska Izba Ochrony
Marcin Pyclik
Prezes Zarządu Polska Izba Ochrony, właściciel i Prezes Zarządu GRUPY OCHRONY KONWÓJ. Absolwent Wojskowej Akademii Technicznej – studia podyplomowe ochrona osób i mienia w Warszawie oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie Wydziału Finansów i Bankowości. Od niemal 30 lat czynnie związany z ochroną osób i mienia zarówno jako zarządzający jak również bezpośrednio dowodzący dużymi operacjami ochronnymi, zabezpieczeniem imprez masowych oraz ochroną osób. Uczestnik licznych kursów, szkoleń i konferencji, w tym międzynarodowych, z zakresu ochrony obiektów użyteczności publicznej, antyterroryzmu i ochrony biznesu.
Od 16 lat zasiada w zarządzie Polskiej Izby Ochrony, a od 2017 roku pełni funkcje Prezesa PIO. Jest członkiem Stałej Grupy Eksperckiej przy Ministrze Spraw Wewnętrznych i Administracji w ramach Rady Bezpieczeństwa Imprez Sportowych.
Członek International Bodyguard Association oraz Stowarzyszenia Polskich Specjalistów Bombowych. W 2011 roku uzyskał tytuł rzeczoznawcy Polskiej Izby Ochrony z zakresu ochrony osób, mienia i zarządzania bezpieczeństwem. Ratownik kwalifikowanej pierwszej pomocy, sternik motorowodny. Posiada uprawnienia prowadzącego strzelania.
Koordynator ds. społeczeństwa informacyjnego i smart city w Biurze Unii Metropolii Polskich
Sylwester Szczepaniak
Koordynator ds. społeczeństwa informacyjnego i smart city w Biurze Unii Metropolii Polskich. Odpowiada za zagadnienia informatyzacji w biurze Unii Metropolii Polskich oraz zagadnienia cyberbezpieczeństwa.
Radca prawny, ekspert w obszarze paperless oraz eIDAS. Były wieloletni pracownik Ministerstwa Cyfryzacji, gdzie uczestniczył lub koordynował ok. 30 dużych projektów legislacyjnych, m.in. projekty związane z informatyzacją, ochroną danych osobowych, identyfikacją elektroniczną oraz cyberbezpieczeństwa.
Prefekt Krajowej Rady Komendantów Straży Miejskich i Gminnych Rzeczypospolitej Polskiej oraz Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego Związku Miast Polskich. Komendant Straży Miejskiej w Częstochowie
Artur Hołubiczko
Pracuje jako komendant Straży Miejskiej w Częstochowie od początku jej działalności czyli od 1991 roku.
Od ok. 20 lat pełni funkcje Prefekta (przewodniczącego) Krajowej Rady Komendantów Straży Miejskich i Gminnych Rzeczypospolitej Polskiej oraz Przewodniczącego Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego Związku Miast Polskich.
Angażuje się w działania na rzecz straży miejskich i gminnych oraz samorządu terytorialnego.
Z-ca Dyrektora Biura BiZKK, Miasto St. Warszawa
Jarosław Misztal
Przez niemal 22 lata funkcjonariusz Policji. Pełnił m.in. funkcję I Zastępcy Komendanta Rejonowego Policji Warszawa I (Śródmieście) oraz Komendanta Rejonowego Policji Warszawa VII (Praga Południe, Rembertów, Wawer, Wesoła).
Od 2017 r. związany z samorządem warszawskim. Od 2020 r. na stanowisku zastępcy dyrektora Biura Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędu m.st. Warszawy, do zadań którego należą w szczególności sprawy związane z bezpieczeństwem i porządkiem publicznym, nadzór nad jednostką organizacyjną m.st. Warszawy Strażą Miejską m.st. Warszawy.
Ekspert w obszarze antyterroryzmu oraz bezpieczeństwa obiektów użyteczności publicznej
mjr rez. dr inż. Jarosław Stelmach – ekspert w obszarze antyterroryzmu oraz bezpieczeństwa obiektów użyteczności publicznej.
Prezes Zarządu firmy Safety Project sp. z o.o., zajmującej się audytami i szkoleniami z obszaru bezpieczeństwa w tym antyterrorystycznego. Pomysłodawca i organizator międzynarodowego kongresu bezpieczeństwa antyterrorystycznego SAFE PLACE.
Dziekan Dolnośląskiego Wydziału Bezpieczeństwa i Nauk Społeczno-Prawnych w WSBPiI Apeiron w Krakowie, wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego oraz programu ERASMUS.
Absolwent Wyższej Szkoły Oficerskiej imienia generała Tadeusza Kościuszki oraz Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego.
Stopień naukowy doktora nauk o bezpieczeństwie obronił w Wyższej Szkole Policji w Szczytnie, broniąc z wyróżnieniem rozprawę doktorską na temat ograniczania skutków zamachów terrorystycznych w budynkach użyteczności publicznej.
Zdobył doświadczenie zawodowe w jednostkach wojsk aeromobilnych oraz terenowych i specjalnych Żandarmerii Wojskowej. Ukończył szereg kursów i szkoleń, w tym kurs specjalistyczny dla oficerów policji sił powietrznych w USA, kurs dla dowódców operacji policyjnych i negocjatorów policyjnych oraz kurs kwalifikowanej pierwszej pomocy.
Wykonywał zadania negocjatora w Żandarmerii Wojskowej oraz kierował działaniami prewencyjnymi podczas zabezpieczeń uroczystości i przedsięwzięć wojskowych. Zainteresowania badawcze koncentruje wokół problematyki antyterroryzmu, negocjacji policyjnych, prawnych oraz instytucjonalnych wymiarów bezpieczeństwa narodowego.
Autor szeregu monografii i artykułów naukowych z tego obszaru. Ratownik Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy. Posiada aktualne wpisy na listy kwalifikowanych pracowników ochrony oraz zabezpieczenia technicznego.
Ekspert zewnętrzny w grupie zadaniowej MSWiA w zakresie bezpieczeństwa AT IK w latach 2017–2018. Rzeczoznawca Polskiej Izby Ochrony. Ekspert w Radzie Interesariuszy na Wydziale Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego.
Dyrektor Wydziału BiZK UM Poznania
dr inż. Witold Rewers
Dyrektor wydziału Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa w Poznaniu, Z-ca dyrektora wydziału Zarządzania Kryzysowego i bezpieczeństwa w Poznaniu.
Prezydent Miasta Radomia
Radosław Witkowski
Urodzony 4 czerwca 1974 r. w Radomiu.
Z wykształcenia magister resocjalizacji. W 1998 r. ukończył studia na Uniwersytecie Jagiellońskim. Prowadził prywatne przedsiębiorstwo. Z ramienia Platformy Obywatelskiej w 2005 r. bez powodzenia kandydował do Sejmu, a w 2006 r. został wybrany na radnego radomskiej rady miejskiej.
W wyborach parlamentarnych w 2007 r. uzyskał mandat poselski z listy PO. Kandydując w okręgu radomskim. W wyborach w 2011 r. z powodzeniem ubiegał się o reelekcję. W Sejmie zasiadał w Komisjach Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej, Finansów Publicznych oraz Komisji do Spraw Unii Europejskiej.
W 2014 r. wystartował na urząd prezydenta Radomia z ramienia PO. W drugiej turze głosowania pokonał ubiegającego się o reelekcję Andrzeja Kosztowniaka z PiS. W związku z objęciem funkcji prezydenta miasta wygasł jego mandat poselski. W 2015 r. wybrany na członka komisji rewizyjnej Związku Miast Polskich.
W wyborach w 2018 ponownie ubiegał się o prezydenturę Radomia z ramienia swojego komitetu wyborczego (z poparciem m.in. Koalicji Obywatelskiej, SLD oraz Partii Zieloni).
Ekspert ds. bezpieczeństwa; właściciel firmy RBS
dr Rafał Batkowski
Inspektor Policji – w okresie służby (1993 – 2017) m.in.: Naczelnik Zarządu Operacji Antyterrorystycznych w Komendzie Głównej Policji (KGP), Zastępca Dyrektora Biura Prewencji i Ruchu Drogowego KGP, Mazowiecki Komendant Wojewódzki Policji, Wielkopolski Komendant Wojewódzki Policji oraz Dyrektor Biura Międzynarodowej Współpracy Policji KGP, Szef Krajowego Biura Interpolu i Członek Zarządu Europolu.
Obecnie: Pełnomocnik Zarządu Polskiej Izby Ochrony ds. bezpieczeństwa obszarów zurbanizowanych; Ekspert CEPOL, PROSPERES oraz Instytutu Bezpieczeństwa i Rozwoju Międzynarodowego; Honorowy Prezes Stowarzyszenia Ekspertów Bezpieczeństwa RP. Wiceprezes Warszawskiego Stowarzyszenia „Rodzina Policyjna 1939 r.”. Właściciel firmy doradczej RBS (Rafał Batkowski Strategie).
Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego oraz Akademii Obrony Narodowej. Wykładowca akademicki, autor wielu publikacji z dziedziny bezpieczeństwa publicznego m.in. w odniesieniu do przeciwdziałania poważnym zagrożeniom, w tym terroryzmowi oraz lokalnego, miejskiego wymiaru bezpieczeństwa i współpracy Policji ze społeczeństwem.
Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie
Prof. dr hab. Waldemar Zubrzycki
Emerytowany oficer Policji, m. in. pełnomocnik komendanta głównego Policji do utworzenia Biura Operacji Antyterrorystycznych KGP i jego pierwszy dyrektor. Członek grupy ATLAS, zrzeszającej dowódców centralnych policyjnych jednostek antyterrorystycznych krajów UE. Naczelnik Wydziału do Spraw Przeciwdziałania Zagrożeniom Terrorystycznym Departamentu Bezpieczeństwa Publicznego MSWiA; Radca Ministra w Departamencie Analiz i Nadzoru MSWiA; Sekretarz Międzyresortowego Zespołu do Spraw Zagrożeń Terrorystycznych; Kierownik Stałej Grupy Eksperckiej w zakresie rozpoznawania, przeciwdziałania i zwalczania terroryzmu; Zastępca Kierownika Zespołu Zadaniowego do Opracowania Szczegółowych Założeń do Projektu Ustawy o Rozpoznawaniu, Przeciwdziałaniu i Zwalczaniu Terroryzmu; Wiceprzewodniczący Zespołu ds. inicjatywy realizowanej w ramach Rady NATO – Rosja, dotyczącej współpracy w zakresie wykorzystania przestrzeni powietrznej i zarządzania ruchem lotniczym – Cooperative Airspace Initiative CAI; Ekspert w Grupie Roboczej ds. Terroryzmu Rady Unii Europejskiej; Członek Committee of Experts on Terrorism (CODEXTER) Rady Europy; Uczestnik posiedzeń Międzyresortowego Zespołu do spraw zapobiegania nielegalnemu rozprzestrzenianiu broni masowego rażenia i implementacji „Inicjatywy Krakowskiej” – Proliferation Security Initiative (PSI); Członek Grupy Roboczej ds. Implementacji Konwencji o zakazie broni biologicznej i toksynowej (BTWC); uczestnik posiedzeń Wspólnej Polsko-Amerykańskiej Grupy Roboczej ds. Zwalczania Terroryzmu; Ekspert CEPOL w zakresie zwalczania terroryzmu; European Commission Ekspert (European Commission Authentication Service – ECAS nr EX2015D262309) in Horizon 2020, The EU Framework Programme for Research and Innovation; ekspert NATO Science for Peace and Security (SPS) Programme’s „Independent Scientific Evaluation Group” (ISEG); członek National Tactical Officers Association z siedzibą w Colorado Springs, USA; biegły sądowy z zakresu działań bojowych pododdziału antyterrorystycznego Policji. Aktualnie profesor zwyczajny w Wyższej Szkole Policji w Szczytnie.
Zastępca dyrektora Morskiego Centrum Cyberbezpieczeństwa, Lider Cyberbezpieczeństwa w Orange Polska
dr inż. Jakub Syta
Zastępca dyrektora Morskiego Centrum Cyberbezpieczeństwa, Lider Cyberbezpieczeństwa w Orange Polska.
Od ponad 20 lat promuje ideę, że zarządzanie cyberbezpieczeństwem może być proste. W tym czasie współtworzył szereg zespołów zajmujących się świadczeniem usług w zakresie bezpieczeństwa systemów informacyjnych, zrealizował projekty dla dziesiątek organizacji, współtworzył rozwiązania wykorzystywane do świadczenia zaawansowanych usług z zakresu cyberbezpieczeństwa.
Jest zastępcą dyrektora Morskiego Centrum Cyberbezpieczeństwa – think tank’u stworzonego przy Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni oraz wykładowcą akademickim. Równolegle rozwija ofertę profesjonalnych usług cyberbezpieczeństwa w Orange Polska.
Posiada wiele certyfikatów zawodowych, m.in. CISM, CISSP i CISA.
Zastępca Dyrektora Biura Projektów Strategicznych EIB SA
Katarzyna Rydlewska
Zastępca Dyrektora Biura Projektów Strategicznych EIB SA
Dyrektor Zarządzający - CBC Poland sp. z o.o.
Krzysztof Skowroński
Absolwent Wydziału Elektroniki i Technik informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Dyrektor Zarządzający w polskim oddziale Grupy CBC Co. Ltd. – japońskiego producenta urządzeń i systemów bezpieczeństwa marki GANZ SECURITY. Od 2001 roku działa nieprzerwanie w branży Security. Jest autorem wielu artykułów oraz publikacji technicznych na łamach czasopism i magazynów branżowych.
Wiceprezes - Polska Izba Ochrony
Wojciech Stawski
mł.insp. Policji w st.sp., ostatnio zatrudniony na stanowisku radcy w Komendzie Głównej Policji, absolwent Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie i Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego, rzeczoznawca Polskiej Izby Ochrony w zakresie ochrony osób i mienia i zarządzania bezpieczeństwem, współautor projektu ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r o ochronie osób i mienia i większości aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie, posiadający wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej i zabezpieczenia technicznego, prowadzoną przez Komendanta Głównego Policji, autor podręczników oraz licznych publikacji, programów e-learningowych i filmów szkoleniowych w przedmiocie ochrony osób i mienia.
Dyrektor Biura Cyfryzacji i Cyberbezpieczeństwa miasta Poznania
Michał Łakomski
Absolwent Zarządzania na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu w Poznaniu i studiów podyplomowych z aplikacji internetowych i moblinych. Obecnie Dyrektor Biura Cyfryzacji i Cyberbezpieczeństwa w Urzędzie Miasta Poznania. Od 2017 roku Pełnomocnik Prezydenta Miasta Poznania ds. Smart City. Doświadczenia zawodowe zdobywał zarówno w sektorze publicznym jak i prywatnym. Doświadczony kierownik projektów i menedżer zmiany. Nadaje kształt cyfrowej transformacji miasta oraz przewodzi procesowi ewolucji Poznania w kierunku nowoczesnego, inteligentnego miasta. Odpowiedzialny za wdrażanie innowacyjnych systemów i e-usług zarówno dla mieszkańców Poznania, jak i dla pracowników urzędu. Specjalista w zakresie smart city, open data i nowych technologii. Inspirujący prelegent na konferencjach o szczeblu lokalnym oraz międzynarodowym.
Dypl. specjalista neutralizacji I.E.D, ATAP – SERVICE
Ppłk. rez. Leszek T. Artemiuk
Dypl. specjalista neutralizacji I.E.D.
W latach 1979 -1998 NJW MSW, Główny specjalista ds. zabezpieczenia
p. bombowego: Sejmu, Senatu, Prezydenta, Premiera , Ambasad, itp.
W latach 1991-1992 Jednostka Specjalna „GROM”, spec. neutr. I.E.D. – operator.
1995- 1997r Członek zespołu specjalnego przy Ministrze Spraw Wewnętrznych ds. zwalczania przestępczości zorganizowanej i terroryzmu.
Od 1991r , członek rzeczywisty „International Association of Bomb Technicians and Investigators”, – ID:427493.
Od 1994r , Prezes i Prezes Honorowy „Stowarzyszenia Polskich Specjalistów Bombowych”.
Autor badań z zakresu metod neutralizacji bomb typu I.E.D., opracowań i wdrożeń z zakresu prewencji przeciw bombowej, prognozowania zniszczeń po wybuchu i koncepcji zabezpieczenia obiektów przed terrorystycznymi zamachami bombowymi.
Inspektor, oficer Policji z ponad 27-letnim doświadczeniem zawodowym
Inspektor Robert Kumor
Oficer Policji z ponad 27-letnim doświadczeniem zawodowym. Absolwent Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie oraz Wyższej Szkoły Informatyki, Zarządzania i Administracji w Warszawie.
Początkowo związany z garnizonem stołecznym, specjalizujący się w zakresie funkcjonowania służby prewencyjnej, w tym komórek specjalistycznych Policji. Od 2018 r. Dyrektor Biura Prewencji Komendy Głównej Policji.
Zastępca dyrektora ds. naukowych, Instytut Bezpieczeństwa i Obronności - Wojskowa Akademia Techniczna
dr Natalia Moch
Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o bezpieczeństwie. Adiunkt na Wydziale Bezpieczeństwa, Logistyki i Zarządzania Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie, zastępca dyrektora ds. naukowych w Instytucie Bezpieczeństwa i Obronności. Badania naukowe i dydaktyczne koncentrują się na zagadnieniach związanych z systemem bezpieczeństwa narodowego, zarządzaniem kryzysowym, współczesnymi warunkami bezpieczeństwa oraz inteligentnym miastem. Autorka lub współautorka kilku monografii naukowych oraz kilkudziesięciu rozdziałów w monografiach i artykułów naukowych. Jest recenzentem naukowym w czasopismach krajowych i zagranicznych.
Zastępca Burmistrza dzielnicy Ursynów w Warszawie
Bartosz Dominiak
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (międzynarodowe stosunki gospodarcze i polityczne). Ukończył studia podyplomowe z zakresu prognozowania, planowania strategicznego i foresight’u (Collegium Civitas) oraz z zakresu prawa ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju (Uczelnia łazarskiego). Ukończył również studia Executive Master of Business Administration (EMBA).
Przez wiele lat pracował w instytucjach publicznych centralnych i samorządowych. W latach 2006-2010 był radnym m.st. Warszawy. Od grudnia 2018 r. jest zastępcą burmistrza Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy z rekomendacji lokalnego stowarzyszenia Otwarty Ursynów. Odpowiada m.in. za utrzymanie terenów zieleni, zasoby lokalowe, współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami oraz współpracę z Biurem Bezpieczeństwa i Zarzadzania Kryzysowego.
W 2015 r. powołał do życia projekt Smart City Blog. Konsultant i ekspert ds. zrównoważonego rozwoju miast. Prowadził zajęcia ze studentami w ramach przedmiotów obejmujących tematykę rozwoju inteligentnych miast oraz zarządzania kryzysowego. Mówca, moderator i uczestnik paneli dyskusyjnych podczas licznych konferencji branżowych z obszaru rozwoju współczesnych miast.
Członek zarządu, dyrektor ds. strategii bezpieczeństwa w Microsoft Polska
dr Krzysztof Malesa, członek zarządu, dyrektor ds. strategii bezpieczeństwa w Microsoft Polska
Krzysztof Malesa – ekspert w zakresie zarządzania kryzysowego, ochrony infrastruktury krytycznej oraz odporności. W latach 2010-2021 pracował w Rządowym Centrum Bezpieczeństwa. Był m. in. szefem polskiej delegacji w Komitecie Planowania Cywilnego NATO oraz krajowym delegatem w grupie roboczej przygotowującej Dyrektywę Unii Europejskiej w sprawie odporności podmiotów krytycznych (CER).
Krzysztof Malesa jest absolwentem studiów bałtystycznych w Katedrze Językoznawstwa Ogólnego i Bałtystyki na Unwersitecie Warszawskim, na którym uzyskał też stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa. Jest tłumaczem przysięgłym języka litewskiego.
W zarządzie polskiego oddziału Microsoft pełni funkcję dyrektora ds. strategii bezpieczeństwa (National Security Officer).
Prezes Zarządu - DFE Security Sp. z o.o
mgr inż. Jarosław Jaźwiński
Absolwent Politechniki Warszawskiej – dyplom magister inżynier.
Absolwent studiów podyplomowych na Wojskowej Akademii Technicznej dyplom na kierunku „Bezpieczeństwo Lokalne i Zarządzanie Kryzysowe”. Specjalista i praktyk w dziedzinie zabezpieczeń technicznych i antyterrorystycznych. Rzeczoznawca Polskiej Izby Ochrony o specjalizacji systemy zabezpieczeń antyterrorystycznych przed atakiem pojazdem mechanicznym użytym jako narzędziem zamachu.
Prelegent na konferencjach z zakresu systemów zabezpieczeń.
CEO w firmie DFE Security Sp. z o.o. działającej na rynku polskim od ponad 20 lat w zakresie sprzedaży i serwisu zabezpieczeń technicznych. Współautor publikacji- książki „Zabezpieczenia Techniczne w Bezpieczeństwie Antyterrorystycznym Budynków Użyteczności Publicznej”.
Emerytowany oficer wojskowych jednostek specjalnych, Biura Ochrony Rządu i Centralnego Biura Antykorupcyjnego.
ppłk rez. dr inż. Tomasz Białek
Emerytowany oficer wojskowych jednostek specjalnych, Biura Ochrony Rządu i Centralnego Biura Antykorupcyjnego. Były dowódca pododdziałów specjalnych, dyrektor Zarządu Profilaktyki Ochronnej i Bezpieczeństwa Wewnętrznego BOR oraz Departamentu Ochrony CBA. Realizował zadania wysokiego ryzyka w kraju i za granicą. Był członkiem Międzyresortowego Zespołu ds. Zagrożeń Terrorystycznych, członkiem zespołów eksperckich w pracach nad Ustawą antyterrorystyczną, Ustawą o użyciu broni i środków przymusu bezpośredniego, Ustawą o ochronie informacji niejawnych. Reprezentował Polskę w Międzynarodowym Stowarzyszeniu Służb Ochronnych. Po zakończeniu służby związany zawodowo m. in. z PGE Systemy oraz z Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.
Ukończył studia w zakresu zarządzania, politologii, bezpieczeństwa międzynarodowego i wewnętrznego oraz dyplomacji w Polsce, USA i Izraelu. Członek Rady Naukowej Centrum Badań nad Terroryzmem Collegium Civitas i wykładowca.
Ekspert z zakresu systemów bezpieczeństwa i audytor, ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa informacji oraz osób i obiektów o podwyższonym poziomie zagrożenia. Wykładowca akademicki specjalizujący się w socjologii bezpieczeństwa. Trener zespołów zajmujących się bezpieczeństwem osób, obiektów i informacji. Rzeczoznawca Polskiej Izby Ochrony.
Prezes Zarządu DMSI Software. Pomysłodawca i współtwórca wirtualnego centrum monitorowania Safestar
Krzysztof Ciesielski
Menedżer, ekspert, publicysta, wykładowca. Absolwent wydziału Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechniki Warszawskiej. Od ponad 25 lat w branży ochrony. Od 2010r. Prezes Zarządu DMSI Software. Pomysłodawca i współtwórca wirtualnego centrum monitorowania Safestar. Karierę zawodową związał z systemami zabezpieczeń elektronicznych oraz szeroko rozumianym monitoringiem i ochroną.
Założyciel i Prezes Zarządu Spółki Smart Factor
Tomasz Turczynowicz
Założyciel i Prezes Zarządu Spółki Smart Factor. Manager z ponad 20 letnim doświadczeniem w zarządzaniu zespołami i realizacją projektów teleinformatycznych. Od początku związany z wiodącymi polskimi integratorami, gdzie pełnił role zarządcze, odpowiadając za realizację projektów i ciągłe doskonalenie podległych zespołów. Pasjonat rozwiązań wspierających rozwój miast i regionów w obszarach szeroko rozumianej mobilności oraz zarządzania z wykorzystaniem dużych zbiorów danych. Animator skutecznej współpracy pomiędzy światem technologii, administracją publiczną oraz jednostkami oświatowymi.
Director of Business Development Europe GENASYS Co.
Jurgen Preuss
Born on 08 January 1957 in Regen, Germany.
After graduating from the technical school for electrical engineering, I successfully completed a technical apprenticeship as an energy system electronics technician.
After further training at the Heinz-Piest-Institute I started my professional career in the field of data processing systems (Control Data, IBM, Prime and Convex Computer) as a technical hardware specialist. In the many years of my professional career, I was able to develop from a technical specialist to a responsible customer service manager Europe.
After more than 20 years in the IT industry I changed to the field of fire alarm systems. Here, the focus of my work was on the design and integration of complex fire alarm systems.
Since more than 5 years I am responsible for Genasys Inc. (former LRAD Corporation). The main focus of this activity is the support of our European partners and customers in the technical as well as in the commercial area. In particular, I support and advise on challenging projects in the area of mass notification systems.
Prezes Stowarzyszenia Polskich Specjalistów Bombowych
Adam Niemczyk
Prezes Stowarzyszenia Polskich Specjalistów Bombowych.
Ekspert Międzynarodowej organizacji IABTI (Międzynarodowe Stowarzyszenie Techników Bombowych i Śledczych).
Senior Expert, Software Pre-Sales - Genasys Inc.
Kierownik d/s klientów kluczowych firmy MindMade, należącej do Grupy WB
Prezes Koios Sp z o.o.
VSS Technical Manager - GANZ SECURITY
Przemysław Szamocki
Uzyskał dyplom Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych na Politechnice Warszawskiej. Od 14 lat związany z branżą zabezpieczeń technicznych. Specjalista w dziedzinie telewizji dozorowej, systemów analizy wideo oraz rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję. Od czerwca 2022r. pracuje w firmie CBC Poland na stanowisku VSS Technical Manager. Ceni bezpośredni kontakt z klientem i poszukuje niestandardowych rozwiązań. Swoją wiedzą dzieli się podczas licznych szkoleń, warsztatów technicznych i webinarów.
Dyrektor zarządzający - Managing director - Tvprzemyslowa Nowak Sp. k.
MIEJSCE KONERENCJI: Hotel WINDSOR w Jachrance – www.windsorhotel.pl
PARKING: Do Państwa dyspozycji jest bezpłatny parking.
INTERNET: Bezpłatny, hasło dostępne w recepcji hotelu i w pokojach.
ZAKWATEROWANIE: Pokoje w dniu przyjazdu będą udostępniane w miarę możliwości, jak najwcześniej przed rozpoczęciem doby hotelowej – od godz. 14.00. Jeżeli macie Państwo specjalne życzenia co do diety, prosimy o przekazanie informacji do Biura Organizacji Konferencji, najpóźniej do godz. 16:00 dn. 6 października.
WYKWATEROWANIE: Doba hotelowa kończy się o godz. 10:00 zatem prosimy o opuszczenie pokoi hotelowych do tej godziny. Bagaże można pozostawić w hotelowej przechowalni bagażu. Na recepcji wskazane zostanie Państwu miejsce.
AGENDA:
Agenda: https://www.konferencjapio.pl/agenda/
Agenda produktowa: https://konferencjapio.pl/agenda-produktowa/
GALA: Po zakończeniu pierwszego dnia konferencji tj. 6 października, o godz. 20:00 podczas wieczornej Gali spotkamy się na uroczystej kolacji połączonej z licytacją na rzecz Fundacji „Ochrona i Pomoc”.
Jeżeli zechcą Państwo przekazać przedmiot, który mógłby zostać licytowany podczas aukcji charytatywnej na cele statutowe Fundacji OCHRONA I POMOC, prosimy o jego przekazanie w dniu 6 października, do godz. 12:00, uprzednio ustalając to z Biurem Organizacyjnym Konferencji tel. 696719615.
Polska Izba Ochrony
www.piooim.pl
e-mail: biuropio@piooim.pl
ul. Wspólna 56, 00-684 Warszawa
tel. stacjonarny: (+48) 22 635 28 29
tel. komórkowy: (+48) 696 719 615
NIP: 5261678459
KRS: 0000101909
PROJEKT I WYKONANIE: INFORPOL.NET